English version

Nedstat Basic - Free web site statistics

VERHALEN VAN KARPERVISSERS OVER HUN STEK EN ERVARINGEN

CARPHUNTER IN BELGIË
We hadden in de kerstvakantie besloten om te gaan vissen op een fort in de buurt van donderdag morgen tot zondag avond, dus besloten we om op voorhand maar eens goed te gaan voederen(zo’n 14dagen lang).
Het was heel regenachtig we waren al helemaal nat toen we alles aan het klaarmaken waren. Het regende gewoon de hele dag. Maar tegen de avond was de regen gestopt.
NIEUW SEIZOEN
Voor het eerst weer dit seizoen gaan vissen.(22-04-07)
mooi weer natuurlijk,en binnen het uur was het raak. Ben ongeveer anderhalf uur aan het stoeien geweest,maar de beloning was zeker de moeite waard.
Met een oude weegschaal die een schaal verdeling tot 20 KG had,heb ik de karper gewogen
maar daar kwam ik te kort aan,dus toen met een digitale gewogen,en daar kwam het 42,4 pond en een meter lang.
                                                                                     Groetjes Paul Braun

DROOMLAND
Jarenlang op zoek geweest, jarenlang gejaagd maar zonder dat het een obsessie werd, wekenlang geblankt, wekenlang jezelf vragen gesteld maar er van overtuigd dat het eens zou gebeuren en dan eindelijk, eindelijk na 40 jaar karpervissen komt de naald van de weegschaal tot stilstand bij 26 kilo, 52pond. Een droom wordt werkelijkheid. Tien minuten door het bos lopen huilen als een kind. Emoties die je moet voelen, niet te beschrijven. Je vriendin bellen en bijna niet hoeven te praten, niet kunnen praten. Tranen die als kleine pareltjes blijven hangen in je ongeschoren gezicht. Ik hoefde ook niet te praten. Ze wist wat ik voelde, ze wist wat ik dacht. Zij wist ook dat de dag eens zou komen. Zij gelooft in mij.

DAGJE KARPERVISSEN

Ik ging vissen 07-04-06 in Roosendaal. Na meerdere malen gezet te hebben en niks te vangen gaf ik de
moed niet op. Dus ik heb weken lang elk weekend daar aan het water door en uiteindelijk was het zo ver,ik kreeg een run maar
was niet bij mijn hengels, ik kon zien aan mijn draadloze sounderbox dat de hengel op de pieper met rood ledje lag een run had, ik had de hengel laten liggen maar weer bijgevoerd. de nacht kwam in zicht dus ik ging me tentje lekker opzoeken en lekker slapen op mijn strechter. De volgende morgen zag ik dat 1 van mijn swinger niet op mijn lijn hing dus ik keek, bleek dus dat de lijn naast de pieper hing, en ik een run heb gehad. Maar ja niks aan te doen, dus 2 uur voor dat ik ging opruimen,
kreeg ik weer een run, nu was het raak, en na een half uur kon ik deze pracht van een vis landen.

vriendelijke groeten Robin Rooijakkers

DAGBOEK VAN EEN KARPERVISSER
126 karpers in 2006 niet slecht maar ook heel wat uurtjes voor gezeten. Waarvan het kleinste karpertje (spiegelkarpertje) net zo groot was als een voorn, en mijn zwaarste 35 pond was en 95 cm een mooie Schubkarper net een klein zwijntje zonder pootjes.
CARPHUNTER IN BELGIË
KLIK HIER
ER ZIJN ZO VAN DIE DAGEN.............

Met mijn vriend ging ik in oktober een dag of vier vissen in een rivier in Frankrijk. Het water was kort daarvoor drie meter gestegen, maar op het moment dat we aankwamen had deze weer het normale niveau. Met acht hengels(jawel) zouden we zo'n 300 meter van een stuk van dat water bevissen. Na het zoeken van de stekken en weinig voer per plek zouden we achterover gaan zitten, uitgeput van de reis, het opzetten van de tent en het uitvaren van de lijnen. Zover kwam het echter niet. Hooguit 5 hengels hebben de eerste twee dagen op de plekken gelegen. Hooguit 5 uurtjes hebben we de eerste dagen geslapen. We waren dan ook kapot toen Paul en Mark ons kwamen opzoeken om hun geluk te beproeven. Vol trots lieten we onze foto's zien. Een dikke dertig karpers, een aantal verspeeld maar wat een resultaat. Dikke twintigers, vette dertigers, een moddervette 40er en als kroon op ons werk een kolossale 52 ponder. Toen Mark en Paul hun tenten gingen opzetten een eind verderop, vingen we nog een karpertje. De daaropvolgende dagen niets meer. Ongelooflijk. We hebben gaten in de dag geslapen.
Er zijn zo van die dagen.................
Lennard
RIVIERVISSEN IN FRANKRIJK

Hoi Eric.
 Ik heb deze vis met natte handen onthaakt op een onthaakmat. Ik heb 1 squid, 1 source en eenmonster crab pop up bolie erop van 20 mm (de grote omdat er veel barbeel en kopvoorn zat)Ik ben 14 jaar en voor het eerst op een grote rivier in Frankrijk gaan vissen. Hij woog 35.1 pond.
Groetjes Karim Balaich

BELGIË OOK KARPERLAND
Op een droge,stille namiddag hing er na lang wachten  ineens een karper aan mijn lijn.
Het voelde alsof het groot was, het was een enorme dril. Het duurde een 7-10minuten voor hij aan de kant was. We gingen tegen 13uur voederen en tege 16uur werd deze karper gevangen. Het waren peanut bollies. Dit is een van de grootste karpers op deze vijvers, Ik was heel blij
Om 18u heb ik nog een karper gevangen deze woog 9.3kgHet was een regenachtige namiddag. Om 13u werd er gevoerd met peanut boillies en tegen 15uur werd deze karper gevangen. Het was een zachte dril ik dacht dat het een kleine karper was tot hij boven kwam. Het duurde ongeveer   5 minuten voor dat deze karper aan de kant was. De grootste karper op deze vijver is 14kg. dus was ik heel blij met deze vangst. Een week later zijn we het weer eens gaan proberen van vrijdag op zaterdag,en we hadden weer een mooi exemplaar:10.680kg deze werd gevangen met een 24mm crab boilie en voor de rest hebben we nog 12 kleinere van 5 kg 6 kg 7kg...
Vis groeten van Kristof en Kevin
KARPERVISSEN MET BOB
Het was weer een warme dag  ik en een vriend gingen samen ochtends om 6
uur naar onze stek. Eenmaal aangekomen werd het al warmer. wij zetten onze rodpods en hengels in elkaar en inwerpen maar. Na een aantal uren nog geen piep te horen,en terwijl het een redelijk
makkelijk water is, dus ik ging maar eens kijken op mijn stek onder een overhangende
 boom,en ja hoor daar lagen er zeker 5 te zonnen. Dus ik zachtjes terug naar de plek van de hengels en pakte me vriend z'n snoek hengel .Dit was een gewone hengel met een enkele haak en een floater.dus ik terug met dat snoek hengeltje en gooide eerst 1 brokje int water,niks... toen een hele hand, en voor dat ik woow kon zeggen begonnen ze als gekken te vreten van die brokken. De ene bek na de andere vloog langs. ik wist even geen raad met de situatie. Ik hing letterlijk me aas tussen de bekken in en ik zag daar een reusachtige schub met z'n bek met haakje naar binnen slurpen.
Slaan!!! en ja hoor drillen maar. Na een harde drill kwam toen eindelijk het beest in het net. toen hij
eenmaal op de mat lag dacht ik bij mezelf wat heb ik nu weer uit het water gehaald. Even gauw wegen en ik bleef even als gespijkerd aan de grond staan. ???
klopt dat.. JA ZEKER me eerste dertiger!!!!
31 pond woooooow...
Ik nam de vis in mijn handen en jemig wat was dat zwaar... maar toen ik eenmaal gereed zat en mijn vriend vroeg of ik klaar was kreeg ik nog even een flinke klap met de staart van die vis.
haha een wat minder fijne herinnering, maartoen de foto's eenmaal waren genomen ging het visje terug
het water in en had ik een voldaan gevoel!
zo zie je maar ook zonder al dat apparatuur van je big momma's!!!

Bedankt voor het lezen van dit stukje
en jullie nog veel vangsten toe gewenst!!
Groeten Bob van Dorp
DROOMLAND
KLIK HIER
EPD CARPTEAM IN ACHUN EN PESCALIS (FRANKRIJK)
 Het is dit keer een lange rit van bijna 10 uur en daarom probeer ik nog even mijn ogen te sluiten voordat we op pad gaan. Door alle spanningen en een fijn telefoontje van René op het moment dat je net je slaap kan vatten, komt daar dus weinig van terecht. Om 20.30 besluit ik dus maar mijn bed uit te gaan en mijn spullen al vast in te pakken voor de lange rit. Ik heb pescalis uit gekozen omdat ik hier 2 jaar geleden ook al 2 keer ben geweest.1 keer met mijn vriendin Sybilla (tevens mijn eerste keer Frankrijk)en de 2e keer met Paul van der Logt die we daar met nog een stelletje Eric en Diana hebben leren kennen. De 2e keer heb ik veel mooie vissen gevangen.Vorig jaar ben ik voor het eerst met mijn vismaatjes(uit Den Haag)  naar frankrijk(lake lábbaye) geweest
Lees verder KLIK HIER
Karper sessie op bekend terrein!
We gaan al enkele jaren naar dit mooie water om dat het water ons keer op keer blijft verrassen! Het is eigenlijk een moeilijk plasje van +/- 2.5 tot 3 hectare groot maar na jaren ervaring op doen is het voor ons niet meer zo moeilijk om de goede plekjes te vinden. Met goede hoop en een korte rit in de auto kwamen we op een mooie morgen rond 10 uur aan
lees meer over hun sessie klik hier
Drie weken karpervissen op de Rhône
Paul, Helmi en Mark zijn voor drie weken naar de Rhône gegaan om daar hun geluk te beproeven. Om de week een nieuwe plek bevissen. Dit heeft dan ook heel wat karpers op- geleverd. In temperaturen van 38 graden en meer is het hen toch gelukt om de karpers aan het azen te krijgen. Karpers van 30 en 40 pond waren dan ook geen uitzondering.
Meer over hun drie weken  Klik hier.
Een vruchtbaar weekje in Frankrijk
Ben , Ellen,  Ferry en Sybilla zijn een week gaan karpervissen in Achun.
Na de een lange rit snel de hengels in het water,  het tentje opzetten,nog even douchen in het huisje en dan snel naar de hengels voor de eerste nacht.
Voor Ben was het de eerste keer. Extra spannend dus, zeker als de kinderen ook mee zijn. Al snel ging de eerste pieper.

Lees meer en bekijk de foto's klik hier

Verslag van E.P.D Carp in Frankrijk
Het is wederom weer eens zo ver.  Deze keer is het een lange rit van bijna 10 uur en daarom probeer ik nog even mijn ogen te sluiten voordat we op pad gaan. Door alle spanningen en een fijn telefoontje van René op het moment dat je net je slaap kunt vatten, komt daar dus weinig van terecht. Om 20.30 uur besluit ik dus maar mijn bed uit te gaan en mijn spullen al vast in te pakken voor de lange rit. lees verder klik hier

Net zoals de 2 vorige jaren gingen we ook dit jaar weer op vakantie naar Frankrijk.
We zaten op een camping vlak bij parijs. Meestal gingen we niet verder naar onderen omdat de rest van de familie dat te ver rijden vond.
We zaten aan een middelgrote camping, op de camping zelf was een kleine karpervijver (werd gezegd). Na 2 dagen doorgebracht te hebben op de camping hadden we al gehoord en gemerkt dat dat meertje niks voorstelde, we hebben hier uiteindelijk de 2e week van de vakantie toch nog 2 kleine karpers weten te vangen.
De karper op de Foto's hebben we gevangen op een meer 2 km vanaf de camping, we werden getipt door en andere visser die bijna weer naar huis ging en daar verschillende en grote karpers had gevangen.
De eerste keer aangekomen op de stek onze hengels klaar gezet en afwachten maar. Het duurde anderhalf uur voor de eerste run, dit was een kleine spiegelkarper. Deze hadden we net binnen, gemeten een foto gemaakt en weer terug gezet hadden we onze 2e run waarmee we de mooie karper op de foto vingen.
Deze was wel van een mooi formaat 82 cm lang en 22 pond, we hadden niet onze dikste hengels mee en waren met hem wel 20 minuutjes zoet.
Toen dat alles weer voorbij was hebben we de 2 hengels weer ingegooid en besloten we de 3e hengel ook opnieuw in te gooien.
Na ongeveer 2 uur niks gehoord te hebben hadden we al besloten dat we niet lang meer zouden blijven, maar om ales bleven we toch nog 3 kwartier zitten en met succes aan het eind van de avond vingen we spiegel, het was wel niet de grootste van de avond, maar zeker een om te onthouden.
Omdat deze avond best geslaagd was 3 vissen gevangen dat was al meer dan een paar dagen op de camping gezeten te hebben besloten we om nog eens vaker hier heen te gaan en eerst niks aan de tactiek te veranderen.
We visten met boilies, en later heb ik een hengel geprobeerd met mais hier vingen we een aantal brasems mee.
Met alles wat het een goede vis vakantie, op het meer op de camping hebben we niet vaak meer geprobeerd nog even de 2e week. Wel zijn we nog een paar keer naar de verder op gelegen vijver gereden. En zijn hier maar 1 keer met lege handen thuis gekomen.